Het is bijna kerst… maar tijd om vooruit te kijken!
November is aangebroken, en hoewel Sinterklaas nog op komst is, maken we ons bij MBM alvast klaar voor de laatste stappen van dit jaar. De kerstborrel komt in zicht, een mooi moment om samen successen te vieren. Maar als ondernemer zit je nooit stil! Kansen spotten, risico’s nemen, innoveren – dat is jouw drive. Voor je het weet, staat 2025 voor de deur en begint de teller weer op nul. Ben jij klaar om je bedrijf de goede kant op te sturen?

 

Wat is je doel?
Heb jij je doelen voor het nieuwe jaar al scherp op het netvlies? Of voelt iedere dag als overleven? Natuurlijk, je kunt prima doordraaien op de routine – maar echt bouwen doe je met focus op de lange termijn. Bij MBM geloven we in gericht groeien! Vooruit denken, dat vraagt om het stellen van concrete financiële en HR-doelen.

 

Financiële doelstellingen

Als het om finance gaat, zijn doelen als omzetgroei, marges, en kostenontwikkeling je beste stuurinstrumenten. Ook cruciaal: zorg voor een sterke cashflow. Denk aan slim debiteurenbeheer en grip op je werkkapitaal. Zo leg je een fundament dat jouw bedrijf sterker maakt, ook bij onverwachte uitdagingen.

 

HR-doelen – je mensen als krachtbron

Geld alleen is niet genoeg om te groeien. Met een sterk team aan je zijde haal je het beste uit je onderneming. HR-doelen worden vaak over het hoofd gezien omdat ze niet meteen geld lijken op te leveren. Maar jouw mensen zijn dé motor achter je bedrijfsdoelen! Stel je eens voor:

  • Beoordelingssystemen die bijdragen aan de groei en ontwikkeling van je team.
  • Slimme HR-technologie, zoals self-service portalen en een digitaal personeelsadministratiesysteem, waarmee je HR-processen stroomlijnt.
  • Talent aantrekken en behouden via strategieën die draaien om employer branding, onboarding, en retentie.

 

Klaar om jouw stip op de horizon te bepalen?

We helpen je graag om je doelen helder te krijgen en samen te werken aan je lange-termijnvisie.

Dat is wat wij “mee-ondernemen” noemen. Jouw ondernemerschap en onze expertise – een sterke combinatie voor duurzame groei bij MBM.

 

“Begin with the end in mind.” – Stephen R. Covey