Als Jan-Willem écht in een creatieve flow zit, vergeet hij alles. Tijd en euro’s. Toch houdt hij zijn cijfers op orde. Of beter: MBM houdt overzicht voor hem. En dat geeft rust.

Jan-Willem Kok
Zelfstandig foto- en videograaf

“Na elke kwartaalbespreking ga ik met een positief gevoel naar huis”

DÁT ONDERNEEMT JANFILLEM

JanFillem. Dat is de naam. Het gevleugelde synoniem voor de goedlachse foto- en videomaker Jan-Willem Kok. In opdracht van organisaties creëert hij de beelden die bijdragen aan resultaat. Creatieve beelden die een snaar raken. Volgens Jan-Willem niet altijd de rasecht artistieke, prijswinnende beelden. Maar volgens zijn opdrachtgevers de beelden waarvan klanten in beweging komen. En dáár doet hij het voor. Producten ‘clean’ in beeld brengen, noemt hij het. Zonder afleiding. Met des te meer verleiding. Rijp voor het winkelwagentje. Of mensen zó aan het woord laten, dat ze anderen in beweging brengen. Dat is precies wat JanFillem goed kan, ondersteund door en samenwerkend met een scala aan specialisten. Zijn natuurlijk enthousiasme en zijn energie leiden als vanzelf tot creatieve flows. De vraag is alleen: wie denkt er dán nog aan zijn cijfers? Aan bonnetjes? Aan aangiften?

JanFillem maakt fotoreportages en video’s. Op één of andere manier weet JanFillem mensen en producten op een authentieke manier te verbeelden. Vaak met een imponerend licht- en schaduwspel in zijn beelden, altijd geloofwaardig en meeslepend. Van salesgerichte productfotografie en brandmovies tot portretten en testimonials.

  • Branche: Foto- en videografie
  • Aantal medewerkers: 1
  • Regio/locatie: Nijkerk

“Toen ik op het punt stond om een nieuwe auto te kopen, belde ik MBM om te overleggen”

DAT BRENGT MBM

Jan-Willem: “Met cijfers ben ik niet zo goed. Daarom laat ik mijn financiële administratie helemaal aan MBM over. Zij trekken aan de bel als ze iets nodig hebben, doen de boekhouding, verzorgen de aangiften en denken mee bij investeringen. Zo kwam MBM op het idee om van eenmanszaak naar BV te gaan. Toen ik rond de aanschaf van een nieuwe auto wilde overleggen, belde ik even met MBM. Kijk, die aandacht, dat persoonlijke advies, dát is waarom ik samenwerk met MBM. Elk kwartaal bespreken we de cijfers. En na elke kwartaalbespreking ga ik met een positief gevoel naar huis. Natuurlijk, ik heb zelf gewerkt voor die cijfers. Maar in die besprekingen geeft MBM mij overzicht en een positief beeld van de stand van zaken. Heerlijk is dat.”